بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟
اگر قصد یادگیری مفاهیم سئو (SEO) یا فعالیت در این زمینه را دارید، آشنایی با مبحث لینک مهم است، در واقع لینک های فعال مانند سوخت نیتروژن برای راه حل های سئو هستند. برای درک مفهوم بک لینک، کاربرد و نقش آنها در سئو، تا انتها با ما همراه باشید.
بک لینک چیست و چگونه ایجاد می شود؟
بک لینک ها در واقع پلی هستند که از آن برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت خود استفاده می کنید. هنگامی که یک وب سایت خارجی به وب سایت شما لینک می شود، یک "بک لینک" ایجاد می شود. آنچه در عمل اتفاق می افتد به شرح زیر است:
در واقع این لینک ها مهمترین قطعه پازل رتبه بندی وب سایت هستند. اگر یک صفحه وب را تصور می کنید، هایپرلینک ها مسیرهایی هستند که شما را به صفحات دیگر هدایت می کنند. در همان سایت یا رفتن به صفحه دیگری در وب سایت دیگر بک لینک ها نوع دوم هایپرلینک ها هستند. به عبارت دیگر لینکی است که یک وب سایت از وب سایت دیگری دریافت می کند.
استفاده از بک لینک
برای درک بهتر استفاده از بک لینک، لازم است مفاهیم سئو را به خوبی بشناسید. اهمیت زیاد بک لینک ها ناشی از تاثیر زیاد آنها بر رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است. بررسی بک لینک ها در یک صفحه یکی از راه های اصلی موتورهای جستجو برای یافتن و فهرست بندی صفحات جدید در وب است. علاوه بر این، تعداد و کیفیت بک لینک ها تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو دارد.
با گذشت زمان، موتورهای جستجو از جمله گوگل از روش های نسبتا متفاوتی برای تعیین ارزش یک وب سایت و صفحات آن استفاده کرده اند. اگرچه همه عوامل مهم برای موتورهای جستجو همیشه توضیح داده می شوند، اهمیت هر یک از این عوامل قابل محاسبه نیست. چیزی که به طور قطع می توان گفت بیشترین تاثیر بک لینک های موثر بر ارزش یک وب سایت است.
بک لینک ها بسته به نوع استفاده انواع مختلفی دارند. هنگامی که یک وب سایت لینک هایی را از صفحه وب سایت دیگری دریافت می کند، علاوه بر کمک به رتبه بهتر آن وب سایت در موتورهای جستجو، اعتبار دامنه یا اعتبار صفحه آن وب سایت را افزایش می دهد (قبل از دادن اعتبار دامنه و صفحات توضیحات). این حالت پیشفرض تگهای HTML برای بک لینکها است که به آن Do-Follow میگویند. اگر نویسنده از تگ No-Follow در متن html این لینک استفاده کند، در واقع از انتقال ارزش بک لینک به وب سایت مقصد جلوگیری می کند و یک لینک بی اهمیت از نظر موتورهای جستجو ایجاد می کند.
قبل از شروع ساخت بک لینک خود، توجه داشته باشید که اگر ساختار وب سایت شما آماده نباشد، تلاش و هزینه موثر نخواهد بود. آماده سازی وب سایت شما قبل از پذیرش پیوندها به طور خلاصه شامل 3 جزء زیر است:
1- بررسی و اصلاح کلیه خطاهای فنی و رابط کاربری. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در وب سایت شما پیدا نشد یا دارای خطای 404 است، همه بک لینک ها را به آن صفحه هدایت کنید.
2- معماری وب سایت شما باید ساختاری مشخص و از پیش تعیین شده داشته باشد. به عنوان مثال، اگر عموم مردم از طریق یک بک لینک موثر به وب سایت شما هدایت شوند، طبق استراتژی شما، سایتی که بیشترین سرمایه گذاری برای سئو را در آن انجام می دهید باید مقصد اولین بک آپ شما باشد.
3-یعنی حتی در صورت موفقیت شما در دریافت بک لینک های تاثیرگذاربر مخاطبان، وارزش محتوای شما نقش سرنوشت سازی در رفتار مخاطبین و در نتیجه موتورهای جستجو دارد..